"השודדים החדשים"

    חיים ולדר No Comments on "השודדים החדשים"
    21:20
    19.05.24
    יענקל'ה פרידמן No Comments on יענקל'ה: "נס גלוי באיראן; רק להיזכר במאות הטילים ששיגרו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לכל אחד יש בדמיון דמות של איך שודד צריך להיראות. בריון, מצולק, עיניים רעות, רטייה על העין לא תזיק בכלל.

    כדאי שתעדכנו את הדמיון. השודדים של היום הם לא השודדים של פעם. אלה של היום לבושים בחליפות יוקרה השוות אלפי שקלים, ענובים בעניבות, נראים אנשי עסקים לכל דבר, ובעצם, זה מה שהם, אנשי עסקים.

    תשכחו מהשודדים האימתניים שנמצאים בדמיון שלכם, אלה יכולים לכל היותר להיכנס לבנק ולצאת ממנו עם עשרת אלפים שקלים כדי להיתפס מיד אחר כך. הם מפחידים אולי ומאיימים על שלום הציבור, אך סכנתם אינה מגיעה לאפס קציה של סכנת השודדים החדשים.

    השודדים החדשים חושבים במיליארדים. הם לא שודדים תחנת דלק, בין השאר כי תחנות הדלק שייכות להם, הם שודדים אותך ואותי ואת כולנו בכל יום: בבנקים, ברשתות השיווק, בפלאפון, בפנסיה ובקופות הגמל, ולמעשה בכל מקום שרק נדרוך עליו.

    קחו את חברת "איי די בי" שנלקחה לא מכבר מידיו של איש העסקים נוחי דנקנר ונמכרה לשני אלמונים.
    איי די בי היא פירמידה של חברות ענק ששלטו כמעט בכל תחומי החיים שלנו. כל מה שהוצאנו מהכיס – עבר אליה.

    להלן כמה מהחברות המוכרות במשק שבשליטתה: בנק דיסקונט, סלקום, שופרסל חברת הביטוח כלל, גולף, מפעלי נייר חדרה, מכתשים אגן וחברת המלט נשר.

    לכאורה מה הבעיה?

    החברות הללו הפכו למונופול, ומונופול יכול לקבוע מחירים כפי ראות עינו.

    כל עוד מדובר במוצרים ניחא, כלומר, לא כל כך ניחא, אך עדיין יש מקום לומר: אם לא נוח לך שם, לך למקום אחר (רק שאין מקום אחר).

    אך כשמדובר בקרנות חיסכון ופנסיה, זה כבר שוד לאור היום. ואנחנו לא מדברים על עמלות, זה עוד השוד הקטן.

    מה שקרה שהם שדדו אותנו פעמיים. גם דרך החברות הפרטיות וגם דרך קרנות הפנסיה.

    אנחנו השקענו את כספנו בקרנות והם לקחו את הכסף – ומדובר בעשרות מיליארדים והשקיעו אותם… בחברות שלהם ובכל מיני מיזמים בארץ ובחו"ל.

    ראתה זאת המדינה והחליטה לעשות על כל העניין פיקוח. (רגולציה).

    חושבים שזה פתר? להיפך! הרגולטורים הללו גרמו להוצאה כפולה ומכופלת, כי כדי לקנות את קולם ונאמנותם שילמו ראשי איי די בי, משכורות עתק בסדר גודל של מאות אלפי שקלים לחודש למפקח כדי שיפקח עוד יותר טוב מכפי שביקשו ממנו…

    בתכל'ס לא קרה שרגולטור מנע איזושהי עיסקה או איזושהי הטבה למנהלים הבכירים.

    ואלה? חגגו כמו שאף שודד לא יכול היה לחגוג. הם רכשו בתים במאות מיליוני שקלים, מטוסים פרטיים, יינות באלפי שקלים לבקבוק, אפילו אחשוורוש לא חגג ככה.

    והכל על חשבוננו.

    כי מה קרה?

    כספי הפנסיה שלנו הלכו לכיסיהם של כמאה אנשים!!! שהשתכרו בשנה מיליוני שקלים, חגגו במאות מיליוני שקלים (הוצאות…) והשקיעו את הכסף שלנו במיזמים מופרכים כמו מלון בלאס וגאס, כשרק הקרקע עלתה מיליארד דולר!!!

    כל עליות המחירים בדלק, במזון, בתקשורת, בביגוד, בחשמל ובמקביל כל ההפסדים בגמל, בפנסיות ובחסכונות, לכל הדברים הללו יש קשר ישיר לשודדים ששדדו מאיתנו את כספנו, בלי רובה ובלי גרב על הראש. עורכי הדין היו שלהם, המפקחים פיקחו נגדנו לטובתם – והם בזבזו את כספינו כדי לצבור הון עתק.

    ואז הם נכנסו לחובות שאפילו מעשי השוד כבר לא יכלו לכסות. אז הם המציאו את המושג "תספורת".
    אם אתה ואני נהיה חייבים מאה אלף לבנק הוא ייקח לנו את הבית, אבל כשהם חייבים מיליארד ומאה מיליון עשו להם תספורת של מיליארד ופרסו את מאה המיליון למאה תשלומים… לא מדויק אבל בערך…
    וכעת כשהגיעו לתחתית של התחתית לקחו מהם את איי די בי ונתנו לשניים אחרים. בתקווה שמשהו הולך להשתנות!

    כל הארץ מנוהלת בשיטת איי די בי. במקום שודדים יש עורכי דין ורואי חשבון. הם מפקחים שהכל יהיה בסדר, כלומר שמעשי השוד ייעשו בתקינות ועל פי הצבעה של מפקחים שקיבלו הרבה כסף.

    דוגמא נוספת?

    קחו למשל הקדשות. הקדש הוא בניין שמישהו תרם לטובת עמותה העוסקת, נניח, בסיוע לזולת.

    כעת השכרת הבניין מכניסה לעמותה נניח מיליון שקל בשנה.

    אבל היא לא. כי יש ממונה על העמותות וזה מצמיד עו"ד להלן "נאמן" שיפקח על ראשי העמותה, להלן "הנהנים" שלא ישכחו קצת כסף בכיסם.

    זה נשמע ממש טוב ואפילו הכרחי, לא?

    לו היה ממשל תקין היה מוציא את הנאמנות למכרז. עורכי הדין היו מתחרים ביניהם ומציעים הצעות להיות נאמנים והעמותה היתה בוחרת את עוה"ד הזול מביניהם בכדי ששאר הכסף יגיע לנזקקים.
    אבל רשם העמותות לא מסכים לזה. יש לו מספר עורכי דין "נבחרים" והוא מקצה לכל אחד מהם חמשה אחוז מהכנסות העמותה. חמישים אלף שקל ממיליון, חצי מיליון מעשרה מיליון.

    למה? ככה!

    כעת תכפילו את כל זה במאות ואולי אלפי עמותות הקיימות בארץ ותבינו שקבוצה קטנה מאד של עורכי דין מקבלת סכום של עשרות, אם לא מאות מיליונים המיועדים לנזקקים, כאשר ניתן היה להשיג את אותו הפיקוח במחיר של מחצית האחוז במקום חמישה אחוזים – ומאות מיליונים היו נחסכים עבור הנזקקים.
    הדברים אמורים כיום בכל חברה ציבורית- ממשלתית או פרטית. בכל פסיעה ישנם רגולטורים, עורכי דין, דירקטורים וסתם עלוקות, הטורפים את חלקם על חשבון הכיס שלך ושלי ושל כולנו.

    כך התפתחה לה שכבה של מתעשרים בצורה דמיונית, בדיוק על חשבונו של הציבור שנאלץ לשלם יותר ולקבל פחות.

    אם תיערך הצלבה בין מצביעי יש עתיד לאותה שכבת שמנת, תגלו התאמות מפתיעות… כעת תבינו גם מדוע הבטחת ההכנסה של האברכים היא הסיבה שהם מצאו למצב הכלכלי הקשה…

    האתר של חיים ולדר 



    0 תגובות